hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| تحقق دولت الکترونیک با بهره گیری از فناوری های نوین

قم| تحقق دولت الکترونیک با بهره گیری از فناوری های نوین

استاندار قم گفت: برای تحقق دولت الکترونیک به زیرساخت‌ها و الزام های فنی نیاز است که فراهم شده است که انجام آن با توجه به الزام های فرهنگی و محتوایی مورد نیاز امکان پذیر است.
به گزارش رویداد ایران_قم،بهرام سرمست در آیین بهره برداری از پنجمین سایت نسل پنجم تلفن همراه کشور در تالار کرامت استانداری قم برگزار شد،اظهار داشت: انتخاب قم به عنوان نخستین شهر هوشمند کشور نه تنها بواسطه زیرساخت ها یک انتخاب درست و هدفمند است بلکه بواسطه اینکه قم تنها یک کلانشهر نیست، بلکه یک جهانشهر شیعی است اهمیت زیادی دارد.
 وی با بیان اینکه قم از نظر تولید و نشر معارف اسلامی بواسطه وجود حوزه های علمیه، جامعه المصطفی العالمیه و دانشگاه‌هایی که وجود دارد در سطح کشور رتبه نخست را دارد خاطرنشان کرد: مهمتر از همه از این موارد، حضور بیش از ۲۰ میلیون تَن زائر و مسافر در مناسبت های مختلف در این استان و شهر کریمه اهل بیت نیز از ویژگی ها و شاخص های منحصر به فرد آن به شمار می‌آید.
 وی یادآور شد: علاقه‌مندان اهل بیت از کشورهای مختلف سالانه حداقل در ۱۹ مناسبت مختلف ملی، مذهبی و بین المللی در قم حضور پیدا می‌کنند و این یک موقعیت خاص را برای این استان رقم زده از این رو توسعه زیرساخت ها جز الزام های همراهی با تحول های انقلاب ارتباطات است.
 سرمست همچنین اقدام شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در توسعه نسل پنجم تلفن همراه در کشور در همراهی با تحول های جهانی را واقعیت اجتناب ناپذیز خواند و گفت: در زمینه توسعه زیرساخت های ارتباطاتی و توسعه فرهنگ استفاده از آن، در کنار تحقق دولت الکترونیک و الزام به شهرداری الکترونیک نیازمند آموزش و تربیت شهروند الکترونیک و کسی که بتواند از این امکانات و تکنولوژی به درستی و متناسب با مقتضیات و فرهنگ و آموزه های دینی استفاده کند نیز هستیم.
 استاندار قم با بیان اینکه برنامه های متنوعی را برای تحقق دولت الکترونیک، شهرداری الکترونیک و شهروند الکترونیک و حتی بخش های مختلفی مانند کسب و کار الکترونیک و بانکداری الکترونیک در این استان در دستور کار داریم گفت: این‌ها همه ابعادی از تحقق عصر ارتباطات است که امروز شاهد آن هستیم.
 سرمست با یادآوری اینکه در دوران کرونا نیاز به تکنولوژی های ارتباطی بیش از هر زمان دیگری بیشتر شده است بیان کرد: در شرایط فعلی نیازمند فراهم کردن و توسعه زیرساخت‌های تکنولوژی های ارتباطی هستیم و سبک زندگی پسا کرونایی ما نیز باید تغییر کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد